Velkommen til Klubben Hald Ege

Det hus på vejen, hvor de voksne altid er hjemme

Klubben Hald Ege ligger i et naturskønt område, hvor børnene møder voksne, der respekterer deres fritid, men som samtidig er nærværende og gerne vil lege med. Tid er det mest værdifulde, man kan give hinanden – så det gør vi i klubben. Det, der betyder noget hos os, er, hvem barnet er, og ikke hvad barnet er.

Klubbens aktiviteter og ture ud af huset tilbyder en meningsfuld, lærerig og sjov måde for børn og unge at tilbringe deres fritid på og skaber gode muligheder for at lave nye venskaber – på tværs af alder.

Klubben er stedet, hvor nye ting prøves og grænser rykkes i trygge rammer. Børnene kan prøve noget nyt ud over det åbenlyse – børn kan nemlig mere, end de ved. Vi vender gerne tingene på hovedet og har plads til nye idéer. I klubben lærer børn og unge at blive hovedrollen i eget liv – uden at det bliver et onemanshow.

I Klubben Hald Ege er alle på 1. holdet

GODT AT VIDE

Mandag
Ungdomsklub: 14.00 – 21.30

Tirsdag

Fritidsklub: 14.00 – 20.00

Fritidsklub: 14.00 – 16.00

Klubben Hald Ege
Videbechs Allé 173
8800 Viborg Kommune
Tlf. 5158 4877

Afdelingsleder
Gitte Scharf Gaml
Mail: gsc@viborg.dk
Tlf. 5149 0838

Børnetelefonen
Skal du have fat på dit barn, eller skal
dit barn ringe hjem, så benyttes
tlf. 2168 4462

Klubkort
I caféen kan man betale med sit klubkort, så man ikke behøver at medbringe penge hver dag. Kortene opbevares i klubben.

Klubkortet kan bruges til at købe både eftermiddagsmad og aftensmad samt myslibarer, juice/iste, kakao og is. Slik og sodavand kan kun købes på klubkortet efter aftale med forældrene.

Der kan indsættes penge på kortet kontant, men der kan også overføres penge via MobilePay 617313 (skriv barnets navn + klubkort), så sørger vi for at sætte beløbet ind på kortet. Overførsel på MobilePay skal være minimum 50,

Eftermiddag
Hver eftermiddag tilbyder klubbens café et let mellemmåltid. For at undgå madspild vil der være et begrænset udvalg. Det er selvfølgelig også tilladt at medbringe en madpakke.

I caféen kan børnene også købe juice, iste, myslibar, sodavandsis (i sommerhalvåret) eller varm kakao. Der er en grænse på én af hver vare per dag.

Hvis dit barn har allergi, er det vigtigt, at du informerer personalet om dett

Aften
Mandag og torsdag aften kan der i henholdsvis Ungdomsklubben og Fritidsklubben købes aftensmad til kun 25,-, inklusiv et glas sodavand eller juice. Tilmelding skal ske inden kl. 16:00.

Maden serveres mellem kl. 17:30 og 18:30. Hvis man skal til sport, kan man give besked, så gemmer vi noget mad.

Efter spisningen kan der købes slik. Dette kan, efter aftale med forældrene, betales med klubkortet.

De fleste børn i klubben har deres egen mobiltelefon. De er velkomne til at have deres telefoner med sig og bruge dem i klubben. Overordnet tilgår vi børnenes brug af digitale medier på en nysgerrig og anerkendende måde. Vi vejleder børnene i at udvikle sunde værdier omkring telefonbrug, og vi er opmærksomme på, at børnene bruger dem med omtanke. Vi tager gerne samtalen med børnene om brugen af digitale medier, hvor det, ligesom i den analoge verden, er vigtigt at udvikle empati og gensidig respekt for hinanden.

I klubben er der en PlayStation 5 placeret nær fællesområdet, så vi kan følge med i, hvad der sker, og gå i dialog med børnene om, hvordan man navigerer og opfører sig i den digitale verden. Kommunikation er en vigtig del af at spille sammen, og tonen kan blive hård, som i mange andre konkurrencesituationer. Her kan vi som fagprofessionelle hjælpe børnene med at sikre, at kommunikationen foregår i en ordentlig tone og med respekt for hinanden.

Vi ser flere pædagogiske fordele ved at spille sammen. Vi bruger spillene som et redskab til at styrke sammenhængskraften i børnegruppen. Relationer skabes på tværs af alder og klasser og kan videreudvikles i andre sammenhænge. Børnene oplever hinandens ressourcer og skal i mange spil samarbejde. Der er stor læring både socialt og intellektuelt gennem udveksling af idéer og strategier og ved at finde mulighederne i spillene sammen.

Vi engagerer os i børnenes spilverden og spiller gerne med dem. På den måde får vi en forståelse af, hvad børnene oplever gennem spillene og lærer meget af dem. Når vi kender børnenes spilverden, er vi også bedre rustede til at danne vores egne holdninger til spillene og gå i dialog med børnene om dem.

Det er gratis at gå i ungdomsklub. Til gengæld koster det lidt at gå i fritidsklub. Se den aktuelle takst her. (Juli måned er betalingsfri.)

Beløbet bliver, som ved betaling til SFO og daginstitutioner, trukket automatisk efter indmeldelse.

Indmeldelse
Vi tilbyder klub til børn fra 4. til 7. klasse. I melder jeres børn ind i klubben via NemPlads. Det er også her, I udmelder dem igen.

I kan logge på NemPlads her.

Har I spørgsmål til systemet, er I velkomne til at kontakte pladsanvisningen på pladsanvisningen@viborg.dk eller hente vejledningen.

Samtidig med at I indmelder barnet i klub, vil vi meget gerne, at I også udfylder en blanket, I får af os inden klubstart. Blanketten skal bare afleveres i klubben.

Udmeldelse
Sker også via NemPlads. Udmeldelsen skal ske med et varsel på igangværende måned + 1 måned.

Dit barn har mulighed for at bruge klubben fra uge 32, i det år, de starter i 4. klasse.

Følg os på Facebook, hvor vi løbende fortæller om, hvad der sker i klubben.

Har I børn, der går i specialtilbud, er de også meget velkomne i klubben, hvis I vurderer, at de kan indgå i det frie sociale fællesskab, som fritidsklubben tilbyder. I melder jeres barn ind på lige fod med alle andre. Dog vil vi gerne høre fra jer inden jeres barn starter i klubben. Kontakt os for en god, afstemmende snak, så vi kan gøre det så godt som muligt.