Kære kommende elever og forældre

Vi er glade for, at I overvejer eller har truffet en beslutning om et skoleår på 10CV. Det bliver et skoleår fyldt med oplevelser, udvikling og læring, og vi glæder os til at tage godt imod jer.

Vil I gerne se huset og få indblik i faciliteterne, har I mulighed for at gøre det virtuelt. Klik jer igennem alle afkroge af Ungdomsskolen i 3D-scanningen herover.

Herunder kan I få indblik og finde den praktiske information, der er relevant for jer.

Har I spørgsmål, som I ikke kan finde svar på her, kan I kontakte:
Sekretær: Sabine Jespersen. Tlf. 8787 1904. Mail: sjes@viborg.dk
Afdelingsleder: Roald Kiilerich. Tlf. 2579 0791. Mail: robk@viborg.dk

STARTPAKKEN

Overvejer I et skoleår på 10CV, så kig ind til vores hyggelige infoaften, og bliv klædt godt på.

I vil blive præsenteret for 10CV fra både lærer- og elevperspektiv, og I vil få indsigt i, hvordan skoleåret er opbygget, hvad det indeholder – og hvorfor.

Det hele foregår i og omkring caféområdet på Viborg Ungdomsskole

torsdag 1. februar 2024 klokken 17.00 – 19.00

Tilmelding er ikke nødvendig.

10. klasse er et målrettet skoleår for unge, der vælger at stå stærkere før opstart på en ungdomsuddannelse. Vi er eksperter i at udvikle jer fagligt og personligt, og vi har erfaring med understøttende undervisning og de nyeste læringsteknologier. Et skoleår på 10CV er et år, der linker direkte til den kommende ungdomsuddannelse, uanset om I kommer som uafklarede om jeres fremtid eller bare vil stå med bedst mulige kort på hånden.

Tilmeldingen foregår gennem optagelse.dk
Her tilmelder I jer enten til 10CV, EUD10 eller Eliteidræt.

Når I er optaget på 10CV, bliver I indkaldt til forsamtale i løbet af foråret. Inden da og i den forbindelse vil I modtage de skemaer, I skal bruge. Hvis I derimod bliver optaget på 10CV efter forsamtalerne har fundet sted eller undervejs i skoleåret, skal I udfylde det oplysnings- og valgfagsskema, som I henter ved at klikke her.

Sådan ansøger du om optagelse på eliteidrætssporet:

– Senest 1. marts: Søg optagelse på den ønskede uddannelsesinstitution via almindelige regler på optagelse.dk (klik her)

– Senest 8. februar 2023: Søg optagelse på Viborg Elite ved at udfylde ansøgningsskemaet: Ansøgningsskema (klik her)

Udøvere, som ikke optages i Viborg Elite, er dog stadig optaget på 10CV.

Har I spørgsmål om eliteidrætssporet på 10CV, er I meget velkomne til at kontakte skolekoordinatorer Mads Møller Mikkelsen, tlf. 4217 4112, mail: mads064m@viborgskoler.dk

Har I spørgsmål vedrørende tilbud via Viborg Elite, optagelseskrav eller optagelsesprocedure, er I meget velkomne til at kontakte elitekoordinator Lone Simonsen, ​tlf. 8662 5533, mail: lone@viborgidraetsraad.dk

10CV har fire publikationer til kommende elever og forældre: 10CV-bogen om skolens baggrund og indhold, 10CV-folderen med praktisk info om dagligdagen, elite-folderen til elever, der går med tanker om elite-sporet og 10CV Sprog-folderen til sprogelever.

Få de materialer, du er interesseret i ved at sende en mail til Maiken Dyrvig på mmd@viborg.dk eller Roald Kiilerich på robk@viborg.dk

1. lektion: Kl. 8.00 – 8.45
2. lektion: Kl. 8.45 – 9.30

Brunch og pause: Kl. 9.30 – 9.55

3. lektion: Kl. 9.55 – 10.40
4. lektion: Kl. 10.40 – 11.25
5. lektion: Kl. 11.25 – 12.10

Frokost: Kl. 12.10 – 12.35

6. lektion: Kl. 12.35 – 13.20
7. lektion: Kl. 13.20 – 14.05
8. lektion: Kl. 14.05 – 14.50

Bor I i Viborg Kommune og har mere end ni kilometer til skole?
Så får I gratis offentlig transport. Hør nærmere om reglerne for befordring på kontoret på tlf. 8787 1900

Med bussen? Tjek busplanerne her

Bor I i en anden kommune end Viborg Kommune, afholder I selv udgifterne til transport til – og fra skolen.

Fylder I 18 år inden – eller imens I går i skole, er I berettiget til at modtage SU.

Vil I have helt styr på fremgangsmåden, så spørg på kontoret.

Vil I have styr på regler og satser, så klik her og gå ind under “Min SU”.