Kombiner din sport med din 10. klasse

Samarbejdet mellem Viborg Elite og 10CV giver dig mulighed for at kombinere din sport med din skole. Du får alle fordelene ved en skræddersyet 10. klasse med sammenhold, oplevelser og personlig afklaring. 10CV er brunch, introforløb, introtur, brobygning, OSO, studietur osv. Du har de obligatoriske fag dansk, matematik, engelsk, fællestime og lifeskills. Derudover kan du vælge en lang række relevante valgfag.

Samtidig kan du dygtiggøre dig i din idræt. Du har to ugentlige morgentræningspas, som koordineres med træningen i din idrætsklub. Du får fire lektioner til fordybelse i eliteidræt, hvor du får styrket din viden om blandt andet sundhed, ernæring, skadesforebyggelse, mental træning, kommunikation, samarbejde, mediehåndtering og træningsplanlægning. Alt sammen med det ene formål, at du skal blive bedre rustet til et liv med din idræt på eliteniveau.

Optagelse
For at blive optaget i Viborg Elite på 10CV skal du opfylde en række kriterier. Som en af de vigtigste skal du som minimum være blandt de bedste inden for din idræt på din årgang. Derudover er det et krav, at du udviser seriøsitet og engagement i din skole og træning.

Ved siden af den koordinerede tilmelding til 10CV skal du ansøge om at blive en del af Viborg Elite på 10CV. Du finder optagelsesblanketterne under menupunktet Kommende elev

Breddetræning for håndbold- og fodboldspillere
Hvis du ikke bliver godkendt til eliteforløbet, kan vi i samarbejde med Viborg Katedralskole tilbyde breddetræning. Det omfatter to ugentlige morgentræninger med uddannede trænere, hvor du deltager på lige fod med Katedralskolens elever.

På Viborg Elites hjemmeside finder du flere informationer om blandt andet optagelse, træning og skoleugens opbygning. (Klik her for at åbne siden i nyt vindue.)

Læs artiklen i Viborg Stifts Folkeblad ved at klikke her (Åbner i nyt vindue)

Hent brochuren for Viborg Elite på 10CV ved at klikke her