Kære medarbejder

Velkommen til Viborg Ungdomsskole. Vi ved, der er meget at forholde sig til på en ny arbejdsplads. Også mere end man lige kan tage ind og huske på i den første tid – og allerhelst vil holde fokus på din trivsel og sikre, at du lander godt i dit job her hos os.

Men kan være trygt at kunne hente den viden, man har brug for, når man står og mangler den.

Derfor har vi samlet dette lille bibliotek af materialer, så du løbende kan sætte dig ind det hele, og hente de informationer, du har brug for som ny (og måske også erfaren) medarbejder.

Rigtig god læselyst. 😀

Onboarding-biblioteket

Viborg Ungdomsskole er en del af Viborg Kommune. Dette link fører dig ind til siden for nye medarbejdere i kommunen, hvor du kan se kommunaldirektørens hilsen, finde nyttig information og tilmelde dig introduktionsmødet og det obligatoriske it-kursus.

Og så skal da også hilse på Vivi. Viborg Kommunes fælles platform, hvor vi deler alle vores gode historier på tværs af afdelinger og direktørområder.
Har du selv en god historie til Vivi, kan du altid hive fat i vores kommunikationsmedarbejder Maiken Dyrvig på mmd@viborg.dk

Viborg Ungdomsskole hører under direktørområdet Børn og Unge i Viborg Kommune. Her arbejder vi for, at børn og unge skal have lys i øjnene og mestre eget liv. Hvordan vi gør det, og hvordan organisationen er bygget op, kan du læse her på siden, hvor du også kan få adgang til vores fælles værktøjer som henvisningsskemaer, skemaer til indberetninger, underretninger og meget andet.

www.viborgungdomsskole.dk/personale kan du læse om dine kollegers baggrund og fritidsinteresser. Siden ligner Ungdomsskolens kontaktside til forveksling, men der er tilføjet et lille “Læs mere” under hver medarbejder. Det er der, du skal klikke, hvis du vil blive lidt klogere på dine kolleger.

Du logger ind via din arbejdsmail. Straks efter kommer der en kode i din indbakke, som du indtaster på siden, og så er du inde.

Hvordan er Viborg Ungdomsskole opstået? Hvor har vi ligget, hvad har vi været, og hvordan er vi blevet til dem, vi er i dag? Mange tanker er tænkt igennem de seneste mere end 80 år, og for at forstå og og mærke den “ånd”, vi er en del af, må vi træde tilbage i historien. Læs om de mange tanker og love og forandringer, som Viborg Ungdomsskole er opstået af her i jubilæumskataloget.

Viborg Ungdomsskole følger en række forskellige politikker. De fleste udarbejdet af og godkendt i vores MED-udvalg. Her er listet de mest relevante.

Nikotinpolitik

– Brochure om nikotinfri skoletid på Viborg Ungdomsskole

Politik vedrørende trusler og vold

Principper for trivsel og forebyggelse af mobning

Rusmiddel- og misbrugspolitik

Sorgpolitik

Det er vigtigt, at du ved, hvordan du skal handle, og hvem du skal kontakte, hvis der opstår en alvorlig og uventet hændelse. Derfor skal du som medarbejder sætte dig ind i dit direktørområdes beredskabsplaner.

Den ligger på Viborg.dk og består af fire områder:

Akut Hjælp, Delplaner og indsatsplaner, Krisestyring og Kontakt

Som medarbejder har du især brug for at orientere dig i Akut Hjælp og i Afdelingernes delplaner. Du finder det via linket her.

Hvordan er det nu med billeder og sociale medier? Må vi tage billeder af de unge? Og hvordan bruger vi de sociale medier i vores arbejde? Ja, de sociale medier er vigtige værktøjer i kommunikationen til vores omverden. Vi skal bare lige vide, hvordan vi gør det rigtigt. Det kan du læse alt om i Viborg Ungdomsskoles egen håndbog: “Såeh … Hvad gør vi med billeder?

Desuden kan du hente en samtykkeerklæring til fotos og video ved at klikke her

Hvad gør vi, hvis en journalist pludselig ringer?
Og hvad nu hvis du har en god historie, du gerne vil ud med? – Eller en dårlig?
Få tips og tricks til at komme ud med dine budskaber på den rigtige måde her i Viborg Ungdomsskoles håndbog om pressekontakt for medarbejdere