VELKOMMEN TIL HU

HU er et alternativt undervisningstilbud for elever i udskolingen, der af den ene eller anden grund har mistet tilknytningen til deres faste folkeskole.

HU, der står for HeltidsUndervisning, er et fleksibelt tilpasset forløb i forhold til både opstart og længde, og kan have en varighed fra få uger op til 24 måneder. Det betyder, at HU står klar, når eleven har behovet.

På HU arbejder lærerne med anerkendelse, nærvær og individuel læring og udvikling igennem relationer. Vi sætter tydelige mål for undervisningen, og vi lærer eleverne at sætte sig realistiske mål, og giver dem redskaber til at nå dem.

På HU tilbyder vi rammer og aktiviteter, som andre unge også færdes i.

Der kan tages individuelle elevhensyn i forhold til en fleksibel ugestruktur. Det kan omfatte reduceret skema i en kortere periode, del- eller heltidspraktik eller andre motiverende tiltag.

Gennem det faglige møde og den gode relation trænes elevernes sociale evner i gruppen, og vi har fokus på, hvordan den enkelte kan deltage i fællesskabet.

Den ugentlige undervisningstid er 32 lektioner. Der er mulighed for at tage FP9 og FP10 i dansk, matematik og engelsk.