Kørekort

Mangler du knallertkørekort, traktorkørekort eller førstehjælp til bil, kan du læse alt, hvad der er værd at vide herunder. Vil du tilmelde dig, skal du gøre det ved at klikke her.

På Viborg Ungdomsskole tilbyder vi en række kurser i knallertundervisning og færdselsrelateret førstehjælp. Du tilmelder dig automatisk både førstehjælp og knallertundervisning på en gang.

Du vælger det kursus, der passer dig bedst i forhold til tid og sted. Du kan tage knallertkørekort i Viborg og Bjerringbro, og undervisningsplanerne finder du under holdbeskrivelserne i tilmeldingssektionen.

Du kan tidligst starte, når du er 14,5 år.

Tid
Førstehjælpskurset varer i alt otte timer og er tilrettelagt over to undervisningsaftener eller en hel lørdag eller søndag.

Knallertundervisningen varer 38 timer inklusive færdselsrelateret førstehjælp til knallert, undervisning, teoriprøve og praktisk køreprøve.

Pris
Betaling for begge dele er 795 kroner. Du betaler ved tilmelding. Der er mødepligt til undervisningen ifølge loven.

Viborg
– Teori: Viborg Ungdomsskole, Reberbanen 13, Viborg
– Kørsel: Ålandsvej 2, Viborg (køreteknisk anlæg)

Bjerringbro
– Bjerringbro Skole, Vestre Ringvej 11

Du tilmelder dig i Oversigt og Tilmelding – Beviser, diplomer og kørekort.

Befordring
Ungdomsskolen refunderer ikke omkostninger i forbindelse med transport til og fra undervisningen på dette kursus.

Sabine Søndergaard Jespersen
Mail: sjes@viborg.dk
Tlf.: 8787 1904

Læs mere om knallertundervisning generelt

Har du brug for et traktorkørekort som 16-årig, kan du tage det i Ungdomsskolen.

Teorien foregår over otte aftener i Viborg.
Du skal selv sørge for transport til og fra alle timerne, såvel teori som kørsel.

Du kan få befordringsgodtgørelse til teoritimerne. Under Praktisk Info er der et punkt, der hedder befordring med et skema, som du udfylder og afleverer til skolen.

Herudover skal du have otte timers obligatorisk førstehjælp (400 kroner).

Ungdomsskolen betaler din teori + en køretime.

De resterende cirka 2600 kroner betaler du selv. Det dækker øvrige køretimer a cirka 675 kroner, inklusive leje af traktor, en lægeerklæring og prøvegebyr a 580 kroner.

Skal du til ny teoriprøve, skal der betales 580 kroner en gang til. Det koster også ekstra, hvis du skal til ny praktisk prøve. Din kørelærer, Denis Pedersen, vil fortælle dig alle aktuelle priser ved holdstart.

Egenbetalingen på cirka 2.600 kroner skal først betales senere.

Transport
Du skal selv sørge for transport til og fra alle timerne.
Du kan få transportudgifterne dækket til teoritimerne. Se mere under Praktisk Info. Der ligger et punkt, som hedder befordring med et skema, som du skal udfylde og aflevere til læreren. Kort tid efter vil du modtage godtgørelse.

Sådan tilmelder du dig
Vi har to hold om året; et i efterårssæsonen og et i forårssæsonen. Du tilmelder dig via tilmeldingssiden Oversigt og Tilmelding, som du finder i menuen til venstre.

Kontakt Kurt Vestergaard på tlf. 8787 1910 eller mail: kuv@viborg.dk

Alle, der ønsker at erhverve sig et kørekort til bil, skal gennemføre et lovpligtigt kursus i færdselsrelateret førstehjælp.
Kurserne foregår på Viborg Ungdomsskole, Reberbanen 13, 8800 Viborg.

Pris: 400 kroner.

Du skal huske at betale før fristen udløber, ellers bliver du taget af holdet igen. Dette ser du på holdbeskrivelsen, som du finder her.

Er holdene på tilmeldingssiden fyldt, så hold øje med dem igen efter betalingsfristen (står i holdbeskrivelsen), for hvis man ikke betaler til fristens udløb, bliver man taget af holdet, og der bliver plads til nye elever.

Pladser
Se oversigten og tilmeld dig via denne side.

Kontakt Dorthe Stegenborg Nielsen på tlf. 8787 1800 eller mail: dsn@viborg.dk