Praktisk info

Her kan du læse alt, hvad du har behov for at vide. Mangler du oplysninger, kan du kontakte leder Kurt Vestergaard på kuv@viborg.dk

Nogle tilbud er gratis, og andre har en beskeden brugerbetaling. Eventuelle udgifter vil altid fremgå af aktivitetens beskrivelse i kataloget.

Som udgangspunkt kommer vi ud til jer på skolen eller i nærområdet, og transporten pålægger i disse tilfælde os.
Hvis aktiviteten foregår på Ungdomsskolen eller “ude i landet”, er transporten jeres ansvar og udgift.

Viborg Kommune og Viborg Ungdomsskole har ikke tegnet ulykkesforsikring for børn og unge i institutioner, dagpleje og skoler. Det er derfor din egen ulykkesforsikring, der skal dække, hvis du kommer til skade i forbindelse med en aktivitet i Ungdomsskolen. Dette gælder også indboforsikring i forbindelse med skader på dine ting.

Samtykkeerklæring
På Viborg Ungdomsskole er brug af billeder er helt almindeligt. Det betyder også, at vi ikke altid behøver at få samtykke fra de personer, som vi tager billeder af. Derfor overvejer vi altid, hvordan billederne tages, og hvad de skal bruges til, så vi er sikre på, at vi overholder reglerne for samtykke.

Her kræves samtykke:
– Billeder af børn og unge under 18 år med en fremtrædende rolle på billedet.
– Hvis billedet bringes uden for skolens egne kanaler, for eksempel hvis de sendes til pressen eller bruges til markedsføring i for eksempel annoncer.

Vi bringer aldrig billeder, der udstiller eller krænker de fotograferede.

Børn og unge under 18 år kan ikke selv give samtykke. Det kræver underskrift fra forældre/værge.

Ønsker du at få et billede af dig selv fjernet fra en af Ungdomsskolens platforme, så kontakt Maiken Dyrvig på mmd@viborg.dk

Her kan du downloade en skabelon til et samtykke, som du kan rette til, så det passer til situationen. Print samtykket, få det skrevet under og indlever det til Maiken Dyrvig, mmd@viborg.dk

Hent samtykkeerklæring til fotos og video ved at klikke her

Oplysningspligt
Som offentlig institution har vi oplysningspligt. Det betyder, at vi skriftligt skal gøre opmærksom på, når vi fotograferer. Både i det daglige og ved større arrangementer. Ved samme lejlighed skal vi fortælle, hvordan vi behandler de personoplysninger, som et billede jo er.

Hent skabelon til oplysningspligten ved at klikke her