Velkommen til Klubben Hald Ege

Det hus på vejen, hvor de voksne altid er hjemme

Klubben Hald Ege ligger i et naturskønt område, hvor børnene møder voksne, der respekterer deres fritid, men som samtidig er nærværende og gerne vil lege med. Tid er det mest værdifulde, man kan give hinanden – så det gør vi i klubben. Det, der betyder noget hos os, er, hvem barnet er, og ikke hvad barnet er.

Klubbens aktiviteter og ture ud af huset tilbyder en meningsfuld, lærerig og sjov måde for børn og unge at tilbringe deres fritid på og skaber gode muligheder for at lave nye venskaber – på tværs af alder.

Klubben er stedet, hvor nye ting prøves og grænser rykkes i trygge rammer. Børnene kan prøve noget nyt ud over det åbenlyse – børn kan nemlig mere, end de ved. Vi vender gerne tingene på hovedet og har plads til nye idéer. I klubben lærer børn og unge at blive hovedrollen i eget liv – uden at det bliver et onemanshow.

I Klubben Hald Ege er alle på 1. holdet

 

GODT AT VIDE

Mandag
Fritidsklub: 14.00 – 17.00
Ungdomsklub: 14.00 – 21.30

Tirsdag
Fritidsklub: 14.00 – 17.00

Onsdag
Fritidsklub: 14.00 – 17.00
Juniorklub: 17.00 – 20.00

Torsdag
Fritidsklub: 14.00 – 17.00

Fredag
Fritidsklub: 14.00 – 16.00

Vi følger skolernes ferier, medmindre andet er meldt ud.

Vi planlægger vores aktiviteter i god tid, så børn og forældre kan få et overblik.

Vi tager forbehold for ændringer og eventuelle aflysninger af aktiviteter – fx ved sygdom eller lav tilmelding. Hold derfor øje med vores Facebookside, hvor vi altid melder ud, hvis der sker ændringer.

Klik her og se vores årsplan for 2025/2026

Klubben Hald Ege
Videbechs Allé 173
8800 Viborg Kommune
Tlf. 5158 4877

Afdelingsleder
Kenneth Villefrance Agernem
Mail: keage@viborg.dk
Tlf. 3085 8940

Børnetelefonen
Skal du have fat på dit barn, eller skal
dit barn ringe hjem, så benyttes
tlf. 2168 4462

For at sikre, at I altid er opdaterede med de seneste nyheder og informationer fra Klubben Hald Ege, vil vi gerne tydeliggøre, hvordan vi kommunikerer med både forældre og børn.

Facebooksiden (klik her)
Facebook er vores primære informationskanal. Her deler vi alt fra hverdagsglimt og generelle beskeder til kommende events og vigtige opdateringer.
Vi anbefaler, at I synes godt om siden og følger os – så går I ikke glip af vigtig info. Algoritmen prioriterer opslag med interaktion, så giv gerne et like eller en kommentar – det hjælper jer med at se vores opslag.

Hjemmesiden
Her på siden finder I de mere faste informationer, som fx åbningstider, ferier og lukkedage, kontaktoplysninger og praktiske detaljer.

I Klubben – Børnenes Bord & Infoskærm
For børnene foregår meget kommunikation fysisk i klubben. Ved “Børnenes Bord” hænger ugens aktiviteter, månedens madplan og andre opslag. På infoskærmen vises løbende informationer og kommende arrangementer. Der ligger også invitationer, som børnene kan tage med hjem.

På skolen
Vi prioriterer at komme på skolen om onsdagen i børnenes spisepause. Her fortæller vi om kommende aktiviteter og events i klubben og hænger invitationer op i klasserne – og lige så vigtigt: vi tager os tid til at høre, hvordan det går med børnene. Det er en hyggelig og vigtig del af vores kontakt med dem.

Kig forbi!
Ellers er I altid velkomne til at kigge forbi Klubben – vi har kaffe og te på kanden.

Klubkort
I caféen kan man betale med sit klubkort, så man ikke behøver at medbringe penge hver dag. Kortene opbevares i klubben.

Klubkortet kan bruges til alt daglig betaling i klubben, f.eks. materialer til værkstedet, eftermiddagsmad, aftensmad, snacks og drikkevarer.

Der kan indsættes penge på kortet enten kontant eller via MobilePay til nummeret 617313 (husk at angive barnets fulde navn, klasse og “klubkort” i beskedfeltet). Bemærk, at MobilePay-overførsler skal være på minimum 50 kr., og vi tjekker kun indbetalinger én gang dagligt, kl. 12.00. Sørg derfor for at overføre penge i god tid.

Ved arrangementer er der særskilt betaling.

Eftermiddag
Hver eftermiddag tilbyder caféen et let mellemmåltid. For at reducere madspild er udvalget begrænset, men børnene er altid velkomne til at medbringe deres egen madpakke.

I caféen kan de også købe Aqua D’or, myslibarer, is (om sommeren) eller varm kakao.

Aften
Om mandagen og onsdagen tilbyder vi aftensmad for 25 kr. Tilmelding skal ske senest kl. 16:00 samme dag. Vi spiser mellem kl. 17:30 og 18:30, men vi gemmer gerne en portion til dem, der kan komme senere, hvis vi bare får besked om det.

Derudover sælger vi slik og sodavand, der, efter aftale med forældrene, betales med klubkortet.

Hvis dit barn har allergier, er det vigtigt, at informere personalet om dette.

De fleste børn i klubben har deres egen mobiltelefon. De er velkomne til at have deres telefoner med sig og bruge dem i klubben. Overordnet tilgår vi børnenes brug af digitale medier på en nysgerrig og anerkendende måde. Vi vejleder børnene i at udvikle sunde værdier omkring telefonbrug, og vi er opmærksomme på, at børnene bruger dem med omtanke. Vi tager gerne samtalen med børnene om brugen af digitale medier, hvor det, ligesom i den analoge verden, er vigtigt at udvikle empati og gensidig respekt for hinanden.

I klubben er der en PlayStation 5 placeret nær fællesområdet, så vi kan følge med i, hvad der sker, og gå i dialog med børnene om, hvordan man navigerer og opfører sig i den digitale verden. Kommunikation er en vigtig del af at spille sammen, og tonen kan blive hård, som i mange andre konkurrencesituationer. Her kan vi som fagprofessionelle hjælpe børnene med at sikre, at kommunikationen foregår i en ordentlig tone og med respekt for hinanden.

Vi ser flere pædagogiske fordele ved at spille sammen. Vi bruger spillene som et redskab til at styrke sammenhængskraften i børnegruppen. Relationer skabes på tværs af alder og klasser og kan videreudvikles i andre sammenhænge. Børnene oplever hinandens ressourcer og skal i mange spil samarbejde. Der er stor læring både socialt og intellektuelt gennem udveksling af idéer og strategier og ved at finde mulighederne i spillene sammen.

Vi engagerer os i børnenes spilverden og spiller gerne med dem. På den måde får vi en forståelse af, hvad børnene oplever gennem spillene og lærer meget af dem. Når vi kender børnenes spilverden, er vi også bedre rustede til at danne vores egne holdninger til spillene og gå i dialog med børnene om dem.

Det er gratis at gå i ungdomsklub. Til gengæld koster det lidt at gå i fritidsklub. Se den aktuelle takst her. (Juli måned er betalingsfri.)

Beløbet bliver, som ved betaling til SFO og daginstitutioner, trukket automatisk efter indmeldelse.

Indmeldelse
Vi tilbyder klub til børn fra 4. til 7. klasse. I melder jeres børn ind i klubben via NemPlads. Det er også her, I udmelder dem igen.

I kan logge på NemPlads her.

Har I spørgsmål til systemet, er I velkomne til at kontakte pladsanvisningen på pladsanvisningen@viborg.dk eller hente vejledningen.

Samtidig med at I indmelder barnet i klub, vil vi meget gerne, at I også udfylder en blanket, I får af os inden klubstart. Blanketten skal bare afleveres i klubben.

Udmeldelse
Sker også via NemPlads. Udmeldelsen skal ske med et varsel på igangværende måned + 1 måned.

Dit barn har mulighed for at bruge klubben fra uge 32, i det år, de starter i 4. klasse.

Følg os på Facebook, hvor vi løbende fortæller om, hvad der sker i klubben.

Har I børn, der går i specialtilbud, er de også meget velkomne i klubben, hvis I vurderer, at de kan indgå i det frie sociale fællesskab, som fritidsklubben tilbyder. I melder jeres barn ind på lige fod med alle andre. Dog vil vi gerne høre fra jer inden jeres barn starter i klubben. Kontakt os for en god, afstemmende snak, så vi kan gøre det så godt som muligt.