Velkommen i Klub Toften

På Toften er vi sammen om, at vores klub er et fedt og hyggeligt sted for alle at være, uanset om man er klubbarn, ung eller forælder.

Klubben er det sted, hvor man mødes af hjertevarme; voksne med åbne arme og lyttende ører. Voksne, der har tid. Toften er det ”hjem”, man ikke vil hjem fra. Et sted med masser af pulserende liv og glæde. Med plads til sjove og skøre ideer – og med plads til ro, afslapning og fordybelse. For os er det nemlig vigtigt, at der er masser af muligheder for at bruge både sin krop og sit hoved, som man lyst til i sin fri-tid.

På Toften er der plads til bevægelse, både indenfor og på vores skønne udearealer. Hygge med vores kaniner, hygge om bålet eller i en hule, man selv har bygget. Og måske vil man klatre i træer eller udkæmpe en kamp mellem elvere og orker.

Vi lægger stor vægt på, at børnene/de unge, kan udfolde deres kreativitet og fantasi, så der er altid forskellige æstetiske aktivitetstilbud som rollespil, musik, krea og e-sport.

Vi griber også rigtig gerne børnenes idéer. Sådan er vores skitur faktisk opstået.
(Læs i øvrigt om Toftens Ungeråd længere nede på siden.)

Som voksne i Klub Toften skaber vi et miljø, hvor idéer og aktiviteter kan lade sig gøre på en måde, hvor vi både støtter og udvider børnenes tro på sig selv, og udvikler deres evne til at være en del af et sundt fællesskab.

Så uanset hvem man er, er der noget at komme efter i Klub Toften.

PRAKTISK INFO OM TOFTEN

Toften
Gl. Randersvej 49
8800 Viborg
Tlf. 6189 7817

Afdelingsleder
Gitte Scharf Gaml
Tlf. 5149 0838
Mail: gsc@viborg.dk

Skal vi bruge penge på en tur i Legoland, nye cykler, en PlayStation eller måske rigtig mange ture i svømmehallen? I Toftens Ungeråd kan du være med til at bestemme. Ungerådet er for alle fra 4. klasse til 18 år, som kommer i Klub Toften, og som har lyst til medindflydelse på vores fælles klubliv.

Vil du være med i Toftens Ungeråd, så kontakt Kenneth eller Gitte fra klubben, eller sig det til en af de nuværende medlemmer:

Lærke Krøyer, 6.A
Astrid Simonsen, 6.A
Amalie Madsen, 6.A
Laurits Coles Aakjær, 6.A

Mandag
Fritidsklub (4.-6. årgang): kl.14.30-20.00
Ungdomsklub (7. årgang-18 år): kl. 17.00-21.30

Tirsdag
Fritidsklub: kl. 14.30-17.00

Fritidsklub: kl. 14.30-17.00

Fritidsklub (4.-6. årgang): kl.14.30-20.00
Ungdomsklub (7. årgang-18 år): kl. 17.00-21.30

Fritidsklub: kl. 13.45-16.00

Bemærk
Børnene kan komme og gå som de ønsker, det er derfor vigtigtat forældrene selv laver aftaler med deres børn.

Se den aktuelle pris for fritidsklubberne her.

Beløbet bliver, som ved betaling til SFO og daginstitutioner, trukket automatisk efter tilmelding. Juli måned er betalingsfri.

Der opkræves ikke kontingent i de kommunale ungdomsklubber, hvor målgruppen er 7. klasse til og med 18 år.

Ud over den faste månedlige pris, vil der være valgfrie udgifter til ”dagens menu”, materialer i værkstederne, ture ud af huset, lejrture mm. Betaling for disse udgifter aftales med og betales direkte til klubben.

Børn og forældre er altid velkomne til at besøge klubben. Hvis I vil have en grundig rundvisning, er det en god idé at ringe i forvejen.

Alle indmeldelser i fritidsklubben skal ske via NemPlads.

Ved alle indmeldelser skal der desuden udfyldes et stamkort, som afleveres direkte i klubben. Stamkortet indeholder blandt andet forældrenes telefonnumre og tilladelser, som er nødvendige for at kunne deltage i forskellige aktiviteter. Stamkortet kan fås i klubben.

Husk at give os besked ved ændringer – nyt telefonnummer mm.

Senere udmeldelse af klubben, skal også ske via NemPlads. Udmeldelse skal ske med mindst en måneds varsel til udgangen af en måned. For eksempel skal udmeldelse pr. 30. juni ske inden udgangen af maj måned.