Viborg Kommunes fritidsvejledning

Fritidsvejlederne arbejder for, at alle børn i Viborg Kommune har mulighed for at blive en del af et fritidsfælleskab. Vi vejleder familier/børn individuelt, har åben vejledning og udvikler nye tilbud og projekter – alt sammen til gavn for barnets udvikling og trivsel.

Fritidsvejlederne er ambassadører for det gode fritidsliv og brobyggere i samarbejde med de mange frivillige og andre fagpersoner i Viborg Kommune.

Mulighed for økonomisk støtte
I Viborg kommune har man mulighed for økonomisk støtte, hvis økonomien er en hindring for at blive en del af et fritidsfælleskab. Et økonomisk tilskud kan man for eksempel få til kontingent, udstyr, camps eller lignende. Fritidsvejlederne har også overblik over forskellige andre støttemuligheder, som for eksempel Dansk Flygtningehjælp og Børnenes Ven. Vi tager altid udgangspunkt i, at man også selv bidrager økonomisk.

Kontakt en af fritidsvejlederne, hvis du ønsker økonomisk støtte, eller hvis du vil høre mere om de forskellige muligheder.

Chandra Larsen
Fritidsvejleder

Tlf. 4193 3411
Mail: cl1@viborg.dk

Martin Elgaard
Fritidsvejleder

Tlf. 4193 3412
Mail: mame@viborg.dk

TILBUD FRA OS TIL JER

Når du har udfyldt denne henvisning (klik her), kan vi hjælpe barnet med at udvælge og begynde til en fritidsaktivitet. (Linket åbner en side under viborg.dk)
Herefter vil forælder/henviser blive kontaktet af en fritidsvejleder.

Hver tirsdag mellem klokken 13.00 og 15.30 kan du møde os på Viborg Ungdomsskole, Reberbanen 13, 8800 Viborg.

Torsdage mellem klokken 15.00 og 17.00 finder du os ved Jobcenterets venteområde på Viborg Rådhus, Prinsens Allé 5, 8800 Viborg.

Ved Åben Vejledning kan du få personlig vejledning om, hvordan I kommer i gang med fritidsaktiviteter og høre om mulighed for økonomisk hjælp til at komme i gang med et aktivt fritidsliv.

(I skolernes ferier holder Åben Vejledning pause.)

I det individuelle forløb har vi fokus på relationer. Sammen med dig, dit barn og andre relevante personer lægger vi en plan for at komme i gang med en fritidsaktivitet.

I gruppeforløb samarbejder vi med foreninger, organisationer, skoler og dagtilbud om at skabe aktuelle tilbud til målgruppen, så alle børn har mulighed for at blive en del af et fritidsfællesskab.