Er du kommende elev på HU?

I så fald glæder vi os til at tage imod dig. Det kan være et stort skridt at starte på noget nyt, og det kan være rart at vide noget på forhånd. På denne side har vi derfor samlet lidt information for kommende elever (og forældre) på HU.

Se også meget mere om, hvem vi er under HU-livet.

Jesper Borg

Hanne Bech Feldt

Anne Sophie Værge

Mikkel L. S. Madsen

Lars Mink Karlsen

Vibeke Jespersen

Karen Eeg Smidt

Skemaet lægger op til rolige skoledage med plads til faglig fordybelse.
Undervisningen er enkel og overskueligt opbygget med fokus på dansk, engelsk og matematik. (Bevægelse er indarbejdet som en del daglige undervisning.)

Kulturfaget om fredagen har fokus på dannelse. Vi beskæftiger os med relevante emner inden for samfundsfag, historie og det naturvidenskabelige.

Om onsdagen er der workshop på skemaet. Denne dag bruger vi ofte ude af huset. Det kan være i sammenhæng med kulturfaget fredag, eller det kan være selvstændige oplevelser. Måske er det koblet op på noget fagligt; en tur til Aqua eller kunstmuseet Aros, men også en tur til Vesterhavet eller en anden fælles oplevelse kan være på programmet. Det vigtigste er det uformelle samvær, vi har med hinanden, og det giver lidt ekstra energi at bryde skemaet op med en tur ud af huset midt på ugen.

Vi holder tværfagligt møde kort efter opstart, to årlige skole-hjemsamtaler og desuden efter behov.

Vi ser samarbejdet mellem hjemmet og skolen som et afgørende element for trivsel og udvikling hos eleverne. Vi er fælles om det samme mål, og vi kan nå langt, når vi er gode til løbende at tale og arbejde sammen om det.

Derfor vil I som elever og forældre også opleve en tættere kontakt til lærerne, end I måske har været vant til tidligere.

Over tid øver vi os og skaber tryghed omkring prøver. Det er en proces, der kræver tid, ro og opmærksomhed. Du kan i samarbejde med dine lærere og din uddannelsesvejleder tilmelde dig de prøver, du er klar til.