Fritidslivet i 0. – 6. klasse

Her kommer en kort intro + billeder og beskrivelser af de medarbejdere, der giver besvarelser nedenfor. Lidt om deres arbejde og baggrund, så forældrene ved, hvad de står for.

Spørgsmål og svar

One size passer ikke til alle. Nogle er klar og frisk på at starte til organiseret fritid, mens andre børn ikke er klar – endnu. Motivationen kan måske øges med støtte fra en fritidsvejleder. Find dem via linket her.
Fritidsvejlederne i Viborg Kommune ved en masse om de forskellige muligheder, der findes, og hvordan du kan støtte dit barn ind i et fritidsfælleskab.

Vi er i Danmark unikke i vores måde at skabe fritidsfælleskaber, der i høj grad er bygget op omkring frivillige kræfter. Som forælder kan man støtte sit barn ved at bidrage med de ressourcer, man har. Det er en god investering i dit barns trivsel at være tæt på. For fortsat at styrke vores unikke fritidsfælleskaber, kan man byde ind med mange forskellige ting, eksempelvis tøjvask, kørsel, bagning, koordineringsopgaver, hjælpetræneropgaver m.m. Sammen løfter vi i folk og gør fritidslivet mindre sårbart.