Dit barn lærer at mestre livet

Her kommer en kort intro + billeder og beskrivelser af de medarbejdere, der har medvirket til indholdet nedenfor. Lidt om deres arbejde og baggrund, så forældrene ved, hvad de står for.

Spørgsmål og svar

For at udvikle barnets selvfølelse og robusthed er det afgørende at blive set. Her er fritidslivet en god mulighed for at se og anerkende sit barn, når det er aktivt. Børn elsker, når man hepper, kigger, er opmærksom og synlig – og har fokus på fællesskabet på holdet. Mobiltelefonen kan let distrahere os i at være det ovennævnte, derfor kan man jo tage et aktivt valg om at lade mobilen blive i lommen.

I perioder kan motivationen være i bund, og lysten til at komme afsted minimal. Sådan har vi det alle. Men oftest vil man efterfølgende være glad for at have været en del af et større fællesskab. Den letteste måde for dit barns følelse af at være en del af fællesskabet er, at komme til aktiviteten fast.

Vores erfaringer er, at en af de vigtigste ting er, at vi taler sammen. Tag fat i træneren, og vær nysgerrig. Dialogen er oftest vejen frem.

Hvis dit barn er start til en ny fritidsaktivitet, kan der være mange uskrevne regler, som kan være svære at kode.
En god måde er at snakke med de andre forældre og spørge trænerne, om der er noget, man kan bidrage med. Selv en lille hjælpende hånd kan gøre en forskel.