Kære elev

På HU+ kommer du til at gøre din folkeskole færdig på en anderledes måde, end du måske er vant til.

Du vil have dansk, matematik og engelsk på skemaet, men derudover vil der ligge masse værkstedsfag, sociale aktiviteter, tur-dage og praktikker.

Undervejs finder vi ud af, hvad du er god til, hvad der er dine udfordringer, og hvad du interesserer dig for. På den måde finder du måske også ud af, hvad du gerne vil i fremtiden.

Det finder du blandt andet ud af sammen med din faste kontaktlærer, der støtter dig hele vejen igennem.

I skoleugerne går du i klasse med andre unge på din egen alder. I har jeres egne lokaler på Ungdomsskolen til den boglige undervisning, og I har adgang til blandt andet køkken, træ- og motorværkstedet til den praktiske undervisning.

Ungdomsskolen har mange andre skoletilbud, så hvis du gerne vil være en del af et større ungdomsfællesskab, kan du finde det på alle skolens fællesarealer, men du kan også blive i HU+ med dine egne klassekammerater.

Nu ved du lidt om, hvad du skal, og hvor det hele skal foregå. I menuen herunder kan du finde svar på noget af det, der er godt at vide som elev på HU+.

Redskaber til elever på HU+

Mange er forventningsfulde og nervøse, inden de skal starte. Derfor er det en god idé at læse punkterne her i menuen godt igennem. Så ved du mere om, hvad der skal ske, og hvad vi forventer af dig.

Du og dine forældre er også altid velkomne til at kontakte os, hvis I har spørgsmål, eller hvis I har brug for at komme og se skolen, inden du skal starte.

Du kan finde os og vores kontaktoplysninger her på personalesiden.
Gå ind i feltet “Vælg afdeling” og find HU+. Så kan du også se, hvordan vi ser ud. ?

Brunch og frokost
Vi spiser brunch hver formiddag med alle elever på Ungdomsskolen. Brunchen er en obligatorisk del af hverdagen og derfor gratis for eleverne.

Frokosten spiser vi sammen i HU+. Vi spiser i køkkenet, hvor lærerne eller dagens madhold har stillet mad frem til os. (Det er også muligt at købe et lunt måltid mad i Ungdomsskolens egen café.)

Du har en fast kontaktlærer, der både har kontakten til dig og dine forældre. Kontaktlæreren har også forbindelse til både uddannelsesvejlederen, dine praktikpladser og andre dygtige folk i kommunen, hvis I skulle få brug for dem.

Du kan derfor regne med, at din kontaktlærer er dit faste holdepunkt, både når du er på skolen og når du er i praktik. Kontaktlæreren er også til stede ved dine skole-hjem-samtaler og klar til løbende snakke undervejs i skoleåret.

Find kontaktlærerne på HU+  her på personalesiden. (Husk at vælge HU+ i søgefeltet.)

Du vil opleve en hel masse i løbet af skoleåret på HU+.
Du vil komme i praktik, opleve ny og anderledes undervisning, du vil deltage i sociale arrangementer og ture ud af huset med de andre elever, både med og uden overnatning.

Uden du selv opdager det, vil du udvikle dig undervejs. Din kontaktlærer vil snakke med dig tit – for at finde ud af, hvordan du har det, men også for at du kan lære dig selv bedre at kende. Du kommer til at snakke med din kontaktlærer om din udvikling, og dine forældre bliver også informeret løbende.

Der ligger flere skole-hjem-samtaler i løbet af skoleåret. Her vil din kontaktlærer være til stede sammen med dig og dine forældre. Hvis det giver mening, bliver en uddannelsesvejleder eller andre vigtige ansatte fra kommunen også inviteret med, så du kan få den bedste hjælp og vejledning.

Der er selvfølgelig nogle regler, der skal overholdes på skolen.

Blandt andet må du ikke bruge nikotin eller indtage nogen former for rusmidler eller energidrikke i skoletiden. Hvis du er påvirket af rusmidler, vil vi kontakte dine forældre med det samme, så vi sammen kan lægge en plan for, hvad der skal ske.

Desuden skal der gives besked til din kontaktlærer, hvis du er syg eller ikke kan møde op. Der skal gives besked mellem 7.00 og 8.00. I kan finde kontaktlærerens nummer her på siden under HU+.

Skal du have fri til noget bestemt, skal du eller dine forældre aftale det med kontaktlæreren i god tid.

Og så er der vores forventninger til dig:
– Du skal have lyst til at prøve en ny og anderledes måde at lære på.
– Du skal have mod på at komme i praktik.
– Du skal være motiveret for at være en del af HU+ og deltage i undervisningen.

Din kontaktlærer skal have besked mellem klokken 7.00 og 8.00, hvis du er syg eller ikke kan møde op.

Find din kontaktærers oplysninger her på personalesiden. Husk at vælge HU+ i søgefeltet.

Skal du have fri til noget bestemt?
Så husk at aftale det med din kontaktlærer i god tid.

Du vil få skolekort til enten bus eller tog, hvis du har mere end ni kilometer til skolen.

Har du eller dine forældre spørgsmål eller brug for hjælp i den forbindelse, er I altid velkomne til at kontakte Ungdomsskolens kontor på tlf. 8787 1900.