VI ER SAMMEN OM JERES FREMTID

10CV er Viborg Kommunes samlede 10. klassestilbud. Vores mål er at bidrage til at skabe livsduelige og afklarede unge, der er klar til at tage hul på den del af livet, der venter efter folkeskolen.

Undervisning og brobygning
Skoleåret på 10CV består af undervisning og brobygning, så I har gode betingelser for at blive afklaret med, hvad I kan og skal i fremtiden – og samtidig blive dygtige nok til at nå derhen.
Elever er forskellige. Derfor er skemaerne det også. På 10CV har vi bygget skoleåret op, så det er muligt for hver enkelt af jer at sammensætte jeres eget skema i en fin blanding af obligatoriske fag, spor og interessefag.

Modenhed og styrke
Vi arbejder med at styrke jeres modenhed. At gøre jer mere selvbevidste, i stand til at sætte mål for jer selv – og arbejde for at nå dem. Det gør vi gennem projektorienteret undervisning, daglige rutiner og målrettet arbejde med jeres mindset. (Det er rigtigt. Man kan godt blive bedre af at tro på det!)

Fællesskab
På 10CV tror vi på, at udvikling blomstrer når I er trygge i et godt fællesskab og vi forstår vigtigheden af, at I får gode venner, som I kan tage med videre i livet. Derfor har vi stort fokus på at dyrke det unikke fællesskab, der naturligt opstår på en skole fuld af sammensatte jævnaldrende. Studie- og introture og særlige dage er derfor også en vigtig del af skoleåret.

Vi har skabt rammerne for at kunne fokusere på de håb, mål og ambitioner I har, og vores lærere gør deres absolut bedste for at sikre, at I udvikler og udnytter jeres potentiale, så I kan blive klar til jeres fremtid.

Velkommen til 10CV